Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés

Main Article Content

Csaba Csíkos

Absztrakt

A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában használatos. A Rocard-jelentés szerint a problémaalapú tanulás speciális esete lenne a kutatásalapú tanulás, amikor a kitűzött probléma megoldásához kísérletezésre, természettudományos szemléletű vizsgálódásra is szükség van.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Csíkos, C. (2010). Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés. Iskolakultúra, 20(12), 52–60. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21101
Rovat
Cikkek