Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés

Main Article Content

Csaba Csíkos

Abstract

A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában használatos. A Rocard-jelentés szerint a problémaalapú tanulás speciális esete lenne a kutatásalapú tanulás, amikor a kitűzött probléma megoldásához kísérletezésre, természettudományos szemléletű vizsgálódásra is szükség van.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Csíkos, C. (2010). Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés. Iskolakultúra, 20(12), 52–60. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21101
Section
Articles