Kognitív aktiváció és tanári kompetencia matematikaórán [Kunter, M., Baumert, J., Blum, W., Klusmann, U., Krauss, S. és Neubrand, M. (2013): Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers: Results from the COACTIV project c. könyvéről]
Main Article Content
Absztrakt
A berlini Max Planck Intézet, több német egyetemmel együttműködve, a 2003-as OECD PISA-méréssel párhuzamosan indította útjára a Kognitív aktivációs oktatás és a tanulók matematikatudásának fejlődése (COACTIV) kutatási programot. A program során a tanárok szakmai kompetenciájának szerkezetét, fejlődését és gyakorlati alkalmazását tárták fel. A kutatási projekt keretében két longitudinális vizsgálatot valósítottak meg: elsőként a PISA-mérésben részt vevő iskolák diákjait és tanárait vizsgálták, a második fókuszában a tanárjelöltek álltak, akiket a képzésük kezdetétől szakmai gyakorlataikon át egészen munkába állásukig követtek nyomon.
Letöltések
Article Details
Hogyan kell idézni
Rausch, A. (2016). Kognitív aktiváció és tanári kompetencia matematikaórán [Kunter, M., Baumert, J., Blum, W., Klusmann, U., Krauss, S. és Neubrand, M. (2013): Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers: Results from the COACTIV project c. könyvéről]. Iskolakultúra, 26(4), 132–133. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21800
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek