Regionális egyetem, munkapiac, státuszinkonzisztencia : nők a felsőoktatásban
Main Article Content
Abstract
Amikor a társadalom műveltsége, iskolázottsága, valamint az ezekkel összefüggő képzettségi-végzettségi mutatók egyértelműen jelzik a „honnan jöttek” esélyeit az elhelyezkedésben, korántsem lényegtelen a térségi, lokális származás, a hozott tudás és a diplomával megszerezhető ismeretek megléte vagy hiánya. De amikor ez még a nemi szerepekkel, nők és férfiak munkapiaci arányával vagy jövendő esélyeivel is összefügg, még konzisztensebb kérdés marad: miért lehetséges, hogy a lányok és nők aránya magasabb a felsőoktatásban, eredményeik látványosabbak és aspirációik is érdemiek, eközben a munkaerőpiac épp leépíti a diplomásokat, térben is korlátozza a reményeket, és ezzel strukturális inkonzisztenciát teremt a társadalmi státuszok terén. Státusz és szerep – klasszikus szociálantropológiai problematika, és élővé válik legott, ahol még a térbeliséggel, regionális tagoltsággal és változó időbeliséggel is összefügg...
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
A. Gergely, A. (2016). Regionális egyetem, munkapiac, státuszinkonzisztencia : nők a felsőoktatásban. Iskolakultúra, 26(12), 98–100. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21875
Issue
Section
Articles