A kutatásalapú tanárképzés : nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek

Main Article Content

Benő Csapó

Abstract

Különböző kutatási programok és elemzések egybehangzó következtetése szerint az oktatás hatékonyságának meghatározó tényezője a tanár. Egyetlen oktatási reform sem lehet eredményes a tanárok aktív közreműködése nélkül. Minden oktatási innováció hatása attól függ, mennyire képesek és hajlandóak a tanárok élni az új lehetőségekkel. Miként más elemzések (ld. OECD, 2007a; Csapó, 2007a) mellett a nagy visszhangot kiváltott McKinsey jelentés (Barber és Mourshed, 2007) is rámutatott, a világ legjobban teljesítő oktatási rendszereiben a legfelkészültebb tanárok dolgoznak.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Csapó, B. (2015). A kutatásalapú tanárképzés : nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek. Iskolakultúra, 25(11), 3–16. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.3
Section
Articles