A videóinterjús óratervek elemzésének eredményei és tanulságai
Main Article Content
Absztrakt
Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program keretében az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport óraterveket dolgozott ki, hogy ösztönzést és módszertani segítséget adjon az elbeszélt történelem forrásainak használatához. A készítőktől azt kérték, hogy a videóinterjúk alkalmazását állítsák a következő négy stratégiai cél szolgálatába: a történelmi gondolkodás fejlesztése; a tanulók aktivitását erősítő tanítási módszerek alkalmazása; a tanulók történelemszemléletének formálása; a történelmi gondolkodáshoz szükséges attitűdök kialakítása. Az itt bemutatott vizsgálat célja annak elemzése és értékelése volt, hogy a mintának szánt óratervek hogyan használták ki az elbeszélt történelem forrásaiban rejlő történelemdidaktikai lehetőségeket és milyen mértékben valósították meg a kitűzött célokat.