Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások
Main Article Content
Absztrakt
Az emberi társadalmaktól mindenkor megkívánták, hogy emberek és fogalmak formájában az újjal, az idegennel érintkezzenek. Néha még ma is szükség van annak megítélésére, hogy ered-e valamilyen – és ha igen, milyen – kihívás vagy éppen fenyegetés az újból, az idegenből, és hogy miként kell arra reagálnunk. Az inklúzió, az exklúzió és még a megsemmisítés is a reakció lehetséges formái voltak és lehetnek, amiket megfigyelhetünk a világban. Ha mi itt és most olyan érintkezési formákra szorítkozunk, amelyek mentesek a nyilvánvaló erőszaktól – a strukturálistól azonban nem (Galtung) –, akkor, úgy tűnik, ma a pluralisztikus társadalmak arra törekszenek, hogy elkerüljék az exklúziót, és ne kényszerítsék ki az inklúziót.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Gombos, G. (2010). Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások. Iskolakultúra, 20(4), 59–67. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21009
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek