Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások

Main Article Content

Georg Gombos

Abstract

Az emberi társadalmaktól mindenkor megkívánták, hogy emberek és fogalmak formájában az újjal, az idegennel érintkezzenek. Néha még ma is szükség van annak megítélésére, hogy ered-e valamilyen – és ha igen, milyen – kihívás vagy éppen fenyegetés az újból, az idegenből, és hogy miként kell arra reagálnunk. Az inklúzió, az exklúzió és még a megsemmisítés is a reakció lehetséges formái voltak és lehetnek, amiket megfigyelhetünk a világban. Ha mi itt és most olyan érintkezési formákra szorítkozunk, amelyek mentesek a nyilvánvaló erőszaktól – a strukturálistól azonban nem (Galtung) –, akkor, úgy tűnik, ma a pluralisztikus társadalmak arra törekszenek, hogy elkerüljék az exklúziót, és ne kényszerítsék ki az inklúziót.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Gombos, G. (2010). Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások. Iskolakultúra, 20(4), 59–67. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21009
Section
Articles