Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások
Main Article Content
Abstract
Az emberi társadalmaktól mindenkor megkívánták, hogy emberek és fogalmak formájában az újjal, az idegennel érintkezzenek. Néha még ma is szükség van annak megítélésére, hogy ered-e valamilyen – és ha igen, milyen – kihívás vagy éppen fenyegetés az újból, az idegenből, és hogy miként kell arra reagálnunk. Az inklúzió, az exklúzió és még a megsemmisítés is a reakció lehetséges formái voltak és lehetnek, amiket megfigyelhetünk a világban. Ha mi itt és most olyan érintkezési formákra szorítkozunk, amelyek mentesek a nyilvánvaló erőszaktól – a strukturálistól azonban nem (Galtung) –, akkor, úgy tűnik, ma a pluralisztikus társadalmak arra törekszenek, hogy elkerüljék az exklúziót, és ne kényszerítsék ki az inklúziót.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Gombos, G. (2010). Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások. Iskolakultúra, 20(4), 59–67. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21009
Issue
Section
Articles