A Rövid Egyetemi Unalom Kérdőív faktorstruktúrája

Main Article Content

Nikolett Ulicza
Dóra Gajdos
Beáta Bőthe
István Tóth-Király
Gábor Orosz

Abstract

Kutatásunk célja az volt, hogy – Pekrun, Goetz, Titz és Perry (2002) Teljesítmény Érzelmek Kérdőívét (Achievement Emotions Questionnaire, AEQ) felhasználva – megvizsgáljuk az Egyetemi Unalom Kérdőív faktorstruktúráját. A vizsgálatban 370 egyetemi hallgató vett részt, 87 férfi és 283 nő. A megerősítő faktorelemzés (CFA) szerint a kérdőív hosszabb verziója majdnem elfogadható modellilleszkedést mutat, azonban a rövid változat faktorstruktúrája teljes mértékben megfelel a követelményeknek. A kérdőív alapul szolgálhat további kutatásokhoz, melyek célja az oktatással kapcsolatos érzelmek feltárása. Az eredményeket az unalommal való megküzdés fényében értelmeztük.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Ulicza, N., Gajdos, D., Bőthe, B., Tóth-Király, I., & Orosz, G. (2015). A Rövid Egyetemi Unalom Kérdőív faktorstruktúrája. Iskolakultúra, 25(10), 69–77. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.69
Section
Articles