Az iskolai természettudományos oktatás szemlélete

Main Article Content

Katalin Radnóti
Magdolna Adorjánné Farkas

Abstract

Írásunkban a természettudományok oktatásának céljait és szemléletét vázoljuk fel. A mai emberek számára a természettudományos ismeretek alapvető fontosságúak ahhoz, hogy technikai környezetüket megértsék, képesek legyenek otthonosan mozogni abban, és megfelelően tudjanak mérlegelni, akár döntéshozóként, akár esetleges népszavazások alkalmával „egyszerű” állampolgárként (például nukleáris berendezések telepítésével kapcsolatban). Bemutatjuk a történeti szemlélet alkalmazásának fontosságát, ami azért szükséges, mert a természet megismerésének történeti folyamata a gyermeki megismeréssel mutat hasonlóságot. Írásunk végén javaslatokat fogalmazunk meg egy újszerű tanítási módszer alkalmazására, mely a kutatási módszereket helyezi előtérbe az oktatás során.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Radnóti, K., & Adorjánné Farkas, M. (2013). Az iskolai természettudományos oktatás szemlélete. Iskolakultúra, 23(9), 49–62. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21420
Section
Articles