Szintleírások és teljesítményszintek a közoktatásban : az Országos Képesítési Keretrendszer lehetséges közoktatási vonatkozásai
Main Article Content
Abstract
Az oktatás teleologikus jellege, céltételező volta, célra irányulása a „legyen” nyelvi kategóriáiban képviseli a célok tudás-, képesség- és cselekvésetikai dimenzióit. Az oktatási folyamat valószínűsíthető eredményeit viszont már a tapasztalati-empirikus úton szerzett verbális kijelentések („van”, „lehet”) strukturált szövedékével írjuk le. Az oktatási eredmények leírásának strukturáltsága összefügg azzal, milyen kategóriákkal tartjuk leírhatónak az adott oktatási-képzési szakaszban szerzett tudást. A leíró kategóriák, leíró jellemzők (deskriptorok) létrehozásának további kérdése, hogy milyen szempontok teszik lehetővé a tudásszerveződés (növekvő) komplexitásának leírását. Kérdés tehát, hogyan tudjuk megragadni a leírás tárgyának fokozatait, egyúttal át is lépve a folyamat magyarázatát, azt, hogyan épül az új, komplexebb tudás az egyszerűbb, kevésbé összetett előzetes tanulásra, vagy átlépünk azon is, hol találunk diszkontinuitásra.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Horváth, Z. (2010). Szintleírások és teljesítményszintek a közoktatásban : az Országos Képesítési Keretrendszer lehetséges közoktatási vonatkozásai. Iskolakultúra, 20(5-6), 63–118. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21025
Issue
Section
Articles