Középiskolás tanulók számítógép- és internethasználati szokásai

Main Article Content

Ágnes M. Fazekas
Erzsébet Cs. Czachesz

Abstract

Az emberi kommunikáció fejlődésének mérföldköve volt az írás kialakulása az ókori Mezopotámia és Egyiptom területén, hiszen ez egyben a tudás rögzítésének lehetőségét is megteremtette. A következő kommunikációs forradalom a 15. században Gutenberg találmányával, a nyomtatás feltalálásával vette kezdetét, ami megalapozta a tudás társadalmi szintre emelését. Ezt követte a 19. században a tömegmédia forradalma. Az újságoknak, folyóiratoknak és könyveknek köszönhetően az emberek mind több információhoz jutottak, ez is vezetett az általános műveltség tömeges elterjedéséhez. A 20. század folyamán a média az átlagember életének szerves részévé vált. A telefon, a televízió, a mobiltelefon és a számítógép egyre több háztartásban alapfelszereltségnek számít. Különösen nagy szerepe van az internet megjelenésének és elterjedésének, hiszen általa pillanatok alatt elérhetők olyan információk, melyek továbbítása régen hónapokba, sőt akár évekbe is telhetett.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
M. Fazekas, Ágnes, & Cs. Czachesz, E. (2011). Középiskolás tanulók számítógép- és internethasználati szokásai. Iskolakultúra, 21(8-9), 120–134. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21179
Section
Articles