A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében
Main Article Content
Absztrakt
A modern pszichológia mentális reprezentációkban való fixálódása nem csupán eltereli a figyelmet a gyermeket körülvevő emberek tárgyhasználat során tanúsított szerepéről, de maguknak a tárgyaknak a pszichológiai jelentőségét is lekicsinyli (Williams és Costall, 2000). Ezen materiális világ azonban számos információt hordoz számunkra kultúránkról és társadalmunk működéséről. A tárgyak pedig mediátorként állnak, és támogatják a gyermekek szocializációját. Azok rendelkezésre állása/elérhetősége, de a játékanyag ismerőssége, érdekessége egyaránt befolyásolják, hogy aktuálisan melyek kerülhetnek a gyermek figyelmi spektrumába, és nyerhetnek prioritást.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Kékes Szabó, M. (2016). A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében. Iskolakultúra, 26(10), 39–57. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.10.39
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek