(Újra)olvasói reflexiók
Main Article Content
Absztrakt
A német szerző, Andreas Flitner magyar olvasók által nem vagy alig ismert, nem hivatkozott könyvében (Reform der Erziehung. Impulse des 20. Jahrhunderts) a 20. századi pedagógiai gondolkodás, a pedagógiai reformgondolatok és abból kiinduló kezdeményezések, gyakorlati megvalósulások történetének kritikai áttekintésére, elemzésére vállalkozott. A reform fogalmának értelmezésében hangsúlyozza, hogy nem strukturális reformokról beszél, nem az iskola- és képzési rendszer újításai, módosításai érdeklik, hanem a nevelés átalakulása és megújulása, amely természetesen később érezteti hatását a struktúra reformjaiban is. A reform az ő olvasatában válasz a modernizálódási folyamatokra, nem csak helyeslés vagy ellenállás formájában, hanem mint a nevelési tevékenység új lehetőségeinek, egy olyan közegnek a keresése, mely a gyermek számára megfelelő, és amely megkönnyíti útját a világ komplexitásába.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Korencsi, K. (2013). (Újra)olvasói reflexiók. Iskolakultúra, 23(7-8), 138–141. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21415
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek