Megjegyzések Nagy József Új Pedagógiai Kultúra című könyvének margójára
Main Article Content
Absztrakt
A cikk kérdőjeleket fogalmaz meg a kompetencia fogalmának Nagy József könyvében (Mozaik Kiadó, Szeged, 2010) fellelhető értelmezéséhez. Felhívja a figyelmet a kompetencia definíciójának hiányosságaira, modelljének ambivalens voltára. Kitér Nagy József a személyiség komponenseiről alkotott elméletének néhány vitatható pontjára. Válaszokat vár az élménypedagógia és Csíkszentmihályi „áramlat”élménye során szerzett tapasztalatok értelmezésére. Górcső alá kerül az „élménypedagógia” mai helyzete, néhány képviselője, és megoldási javaslatokkal él a többnyire sikertelen kísérletek után még mindig fennálló probléma orvoslására. Bírálja a partikuláris érdekek megnyilvánulásának Nagy Józsefnél megfogalmazott, egysíkú, negatív felhangját, valamint a tanító és tanuló közötti kötődés érzelmi sokszínűségének egyetlen szimptómába való beemelését (bizalom). Az írás eredeti célja az affektív apparátus központi eleme, az érzelem szerepének részleges tisztázása a tanuló iskola és tanítója iránti attitűdjének alakulásában, a művészeti tárgyak katartikus hatásának elemzése, valamint a Csíkszentmihályi kutatásai során megtapasztalt „T” személyiség átmeneti tudatvesztésének pedagógiai-pszichológiai hozadéka és annak ok-okozati kibontása.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Burián, M. (2012). Megjegyzések Nagy József Új Pedagógiai Kultúra című könyvének margójára. Iskolakultúra, 22(11), 113–117. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21332
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek