(Gyermek)játékok ('toys and games') jellemzői a kilencvenes és az ezredforduló utáni években
Main Article Content
Absztrakt
Minden korszakra jellemző, hogy mit, hogyan és mivel játszanak az abban a korban felnevelkedő gyerekek. A gyerekkorunkban játszott játékok érzelmileg is olyan erősen érintik a személyiséget, hogy szemléletformáló erejük, az emberi kapcsolatokat modelláló szerepük szinte felbecsülhetetlen; a társas, másokkal együtt átélt, közösen alakított játék a sikeresség, az eredményesség, a kooperációs és vezetői képesség, az önmegjelenítés, a győzelem-elviselés és a veszíteni tudás, a kudarc-feldolgozás képességének is iskolája. Nem mindegy tehát, hogy milyen játékokkal és hogyan játszottunk mi a gyermekkorunkban, s az sem, hogy felnőttként saját gyerekeink kezébe milyen játékokat adunk, mire tanítjuk meg őket; mit kínál nekik az őket körülvevő világ.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Kapitány, Ágnes, & Kapitány, G. (2012). (Gyermek)játékok (’toys and games’) jellemzői a kilencvenes és az ezredforduló utáni években. Iskolakultúra, 22(11), 83–103. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21330
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek