Az amerikai pedagógiai kutatás múltja és jelene : az amerikai neveléstudományi kutatók szövetsége 2011. évi konferenciájának tükrében

Main Article Content

Ágnes Hódi
Edit Tóth

Absztrakt

A 20. század elején az Amerikai Egyesült Államokban a pedagógia – reflektálva a közoktatás igényeire – gyors fejlődésen ment keresztül. Mi sem jelzi ezt jobban, minthogy a vezető egyetemeken egymás után alakultak a pedagógiai fakultások, s a kutatói közösség tagjai 1916- ban – más tudományok képviselőihez hasonlóan – létrehozták saját tudományos szervezetüket, az American Educational Research Associationt (Amerikai Neveléstudományi Kutatók Szövetsége, AERA). A szövetség tagjai úgy vélték, a pedagógia mint önálló empirikus társadalomtudomány vezető szerepet játszhat az amerikai közoktatás megreformálásában, ezen keresztül részt tud vállalni a társadalmi problémák feloldásában. A neveléstudomány kutatóit tömörítő legnagyobb szervezet múltja szorosan egybefonódik az amerikai neveléstudományi kutatás történetével, hiszen – idézve Solla de Price-t (1979) – a tudománnyá válás feltétele a tudományos közösség kialakulása, kutatási eredményeinek tudományos fórumokon történő rendszeres megvitatása.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Hódi, Ágnes, & Tóth, E. (2012). Az amerikai pedagógiai kutatás múltja és jelene : az amerikai neveléstudományi kutatók szövetsége 2011. évi konferenciájának tükrében. Iskolakultúra, 22(2), 83–94. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21242
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek