Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében
Main Article Content
Absztrakt
A tantárgyi kötődések az affektivitás jelzői. A kötődések tanulmányozása rámutat, hogy a tanulók melyik tantárgyakat kedvelik és milyen mértékben, illetve mely tantárgyakat szeretik jobban vagy kevésbé. Ebből következtetések vonhatók le a különböző tantárgyak motivációs bázisára vonatkozóan. A kötődések lényegében attitűdök, amelyek a tantárgyak iránti többé-kevésbé tudatos, de mindenképpen érzelmileg áthatott és árnyalt felismeréseket, érzéseket foglalják össze. A tantárgyi kötődések tehát olyan attitűdök, amelyek kialakulását, fejlődését a tanítás tág értelemben vett tartalma és a tanítást végző pedagógus személye befolyásolják, és amelyekből kedvező iskolai és családi hatásokra érdeklődések, sőt jövőt alakító aspirációk alakulnak (Báthory, 1989).
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Hamar, P., Karsai, I., & Munkácsi, I. (2011). Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében. Iskolakultúra, 21(8-9), 114–119. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21178
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek