Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében

Main Article Content

Pál Hamar
István Karsai
István Munkácsi

Abstract

A tantárgyi kötődések az affektivitás jelzői. A kötődések tanulmányozása rámutat, hogy a tanulók melyik tantárgyakat kedvelik és milyen mértékben, illetve mely tantárgyakat szeretik jobban vagy kevésbé. Ebből következtetések vonhatók le a különböző tantárgyak motivációs bázisára vonatkozóan. A kötődések lényegében attitűdök, amelyek a tantárgyak iránti többé-kevésbé tudatos, de mindenképpen érzelmileg áthatott és árnyalt felismeréseket, érzéseket foglalják össze. A tantárgyi kötődések tehát olyan attitűdök, amelyek kialakulását, fejlődését a tanítás tág értelemben vett tartalma és a tanítást végző pedagógus személye befolyásolják, és amelyekből kedvező iskolai és családi hatásokra érdeklődések, sőt jövőt alakító aspirációk alakulnak (Báthory, 1989).

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Hamar, P., Karsai, I., & Munkácsi, I. (2011). Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében. Iskolakultúra, 21(8-9), 114–119. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21178
Section
Articles