Pazarló magyarok: nyelv- és kultúravesztéseink történetéből
Main Article Content
Absztrakt
A VII. Nevelésügyi Kongresszus téziseiben egyetlen helyen lelhető fel halvány utalás az ’idegen nyelvek alkalmazására’ márpedig a nyelvek tudása az egyik olyan kulcs, amely minden kaput nyit. A szánalmasan egynyelvű magyar iskolázás már emberöltők óta nem nyújt nyelvtudási mintázatokat diákjainak, az iskolai értelmiség gyakran tanítványainál is kevésbé tájékozódik szakterületéről (vagy általában) idegen nyelveken. A nyelvtudás(ok) célképzete ugyan koronként változó, de megtartása és fejlesztése egész életen át tartó munkálkodást kíván.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Bárdos, J. (2009). Pazarló magyarok: nyelv- és kultúravesztéseink történetéből. Iskolakultúra, 19(3-4), 129–137. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20839
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek