Pazarló magyarok: nyelv- és kultúravesztéseink történetéből
Main Article Content
Abstract
A VII. Nevelésügyi Kongresszus téziseiben egyetlen helyen lelhető fel halvány utalás az ’idegen nyelvek alkalmazására’ márpedig a nyelvek tudása az egyik olyan kulcs, amely minden kaput nyit. A szánalmasan egynyelvű magyar iskolázás már emberöltők óta nem nyújt nyelvtudási mintázatokat diákjainak, az iskolai értelmiség gyakran tanítványainál is kevésbé tájékozódik szakterületéről (vagy általában) idegen nyelveken. A nyelvtudás(ok) célképzete ugyan koronként változó, de megtartása és fejlesztése egész életen át tartó munkálkodást kíván.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Bárdos, J. (2009). Pazarló magyarok: nyelv- és kultúravesztéseink történetéből. Iskolakultúra, 19(3-4), 129–137. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20839
Issue
Section
Articles