A gyermektanulmányozás tudástartalmának formálódása
Main Article Content
Absztrakt
A gyermektanulmányi mozgalom története érthető módon főleg a kitüntetett fontosságú személyek, elsősorban Nagy László munkásságának elemzésére koncentrál. Ebben a tanulmányban a kevéssé ismert módszerek bemutatására és tartalomelemzésére kerül sor. Először általánosságban mutatom be a gyermektanulmányi mozgalmat, majd annak egyik neves képviselőjével, Ovide Decroly-val és iskolájával ismerkedhetünk meg. Ebből kiemelek egy módszert: a globális oktatás kérdését, és megvizsgálom ennek recepcióját Magyarországon az Új iskolában, illetve később a globális olvasási módszer elterjesztésekor. A kutatást – befejezésként – elemzésre alkalmas fotódokumentumok egészítik ki.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Mikonya, G. (2008). A gyermektanulmányozás tudástartalmának formálódása. Iskolakultúra, 18(5-6), 104–111. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20750
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek