A vallás értelmezései : kvalitatív vizsgálat a vallási műveltség különbségeiről finn gyerekek és teológus hallgatók körében
Main Article Content
Absztrakt
Az alábbi tanulmány finn teológushallgatók és hatodikos diákok különböző ’vallás’-sal kapcsolatos nézeteiről számol be. Az egyik csoport 12–13 éves diákokból áll (N=101), a másik a Helsinki Egyetem vallástanból diplomázó teológia szakos hallgatóit foglalja magában (N=40). A résztvevők brainstorming gyakorlaton vettek részt a vallással kapcsolatban. A tanulmány három különböző tárgykört hozott napvilágra: ezek az intézményi, természetfölötti és emberközeli dimenziók voltak. A vallással kapcsolatos asszociációk rendszerint a jelenség intézményi jellegét hangsúlyozzák. A tanulmány megmutatja, hogy a diákokkal ellentétben a teológushallgatók kiemelkedő szakértelme lehetővé teszi számukra, hogy a vallást a vallási szervezeteknél, intézményeknél tágabb jelenségként értelmezzék.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Ubani, M. (2007). A vallás értelmezései : kvalitatív vizsgálat a vallási műveltség különbségeiről finn gyerekek és teológus hallgatók körében. Iskolakultúra, 17(11-12), 64–73. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20691
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek