"A nemeknek megfelelő oktatás" : a lányok informatikaoktatásának néhány jellemzője Németországban
Main Article Content
Absztrakt
Napjainkban az Európai Unió tagállamainak egyik legfőbb célja a nemek közötti egyenlőség oktatáson belüli és az oktatás révén történő megvalósítása olyan tanítási-tanulási környezetben, amely csökkenti a diszkrimináció előfordulását a társadalmi nemi szerepek tanulásában, illetve a lányok iskolai előmenetelében. (Bádonfai, 2002, 2005; Halász és Lannert, 2003) Bár e törekvések alappillérének évtizedek óta a tagállamok koedukált oktatási rendszere tekinthető, az elmúlt másfél évtizedben számos országban – köztük Németországban is – mindezt részben a nemek szerinti (teljes vagy részleges) elkülönítésen alapuló oktatással, neveléssel kívánják megvalósítani. E koncepció kibontakozása egyes németországi iskolákban már nemcsak a természettudományos tárgyak, hanem az informatika tantárgy oktatásában és az IKT-eszközök tanórai alkalmazásában is tetten érhető.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Kasik, L. (2007). "A nemeknek megfelelő oktatás" : a lányok informatikaoktatásának néhány jellemzője Németországban. Iskolakultúra, 17(4), 109–114. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20620
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek