A tanítás-tanulás megváltoztatása az adatokon alapuló döntéshozatalon keresztül

Main Article Content

Edmond Sebestyén

Abstract

A mai, adattal, információval teli világban a pedagógiai munka tervezésében is egyre hangsúlyosabb az adatokra épülő döntéshozatal. Oktatási adatnak tekinthetjük többek között a pedagógiai mérések során keletkező adatokat (pl. tantárgyi dolgozatok vagy standardizált tesztek eredményeit), de ide tartozhatnak például a tanulók tantárgyi attitűdjének vizsgálatából nyert adatok és a hiányzások száma is. Mivel az adatok megfelelő felhasználásával növelhető a tanulók eredményessége és fejleszthető a pedagógiai munka, egyre több szakirodalom foglalkozik e problémakörrel. A témában megjelent könyvek között vannak elméleti és gyakorlati fókuszú, valamint a pedagógiai értékeléshez kötődő munkák is. Mandinach és Jackon Transforming Teaching and Learning Through Data-Driven Decision Making című könyve azért hiánypótló, mert egyesíti az elméletet gyakorlati alkalmazással.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sebestyén, E. (2020). A tanítás-tanulás megváltoztatása az adatokon alapuló döntéshozatalon keresztül. Iskolakultúra, 30(8), 125–127. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33968
Section
Kritika