Where it is good to be a teacher and student
Main Article Content
Abstract
Tudjuk-e, hogy melyek azok a tényezők, amelyek megkülönböztetik az eredményes és a kevésbé eredményes iskolákat? Milyen attitűdök jellemzik a tanárokat és az iskolavezetőket az egyik, ill. a másik iskolában? Hogyan tud egy iskola sikeresen segíteni hátrányos helyzetű tanulókat abban, hogy leküzdjék társadalmi státuszukból eredő nehézségeiket, más intézmények pedig miért nem? Széll Krisztián Iskolai légkör és eredményesség. Fókuszban a reziliens és a veszélyezettet iskolák c. monográfiája ezekre az izgalmas kérdésekre is megadja a választ. A kötet országos kutatás adatait elemezve vizsgálja a többségében hátrányos helyzetű diákokat oktató intézményeket és telephelyek pedagógiai hozzáadott értéke alapján jól teljesítő és kevésbé eredményes iskolákat különböztet meg egymástól. Az Országos kompetenciamérés és pedagógus kutatások adatbázisait összekapcsolva és ezt kvalitaív eredményekkel kiegészítve mutatja meg a különbséget a reziliens és a veszélyeztetett iskolák között.
Do we know what are the factors that distinguish successful and less effective schools? What attitudes characterize teachers and school leaders in one or the other? Why can a school successfully help disadvantaged learners to overcome their social status and other institutions why not? Monograph of Krisztián Széll "School atmosphere and success. Focus on Resilience and Endangered Schools" answers these exciting questions. Analyzing the data of national research, the volume examines the institutions that teach the most disadvantaged students and distinguish between performing and less successful schools based on the pedagogical added value of the sites. Linking the National Competency Measurement with research databases on teachers and complementing it with qualitative results, it shows the difference between resilient and endangered schools.