„Szerintem a tanulás az egy kitörési pont”

Main Article Content

Krisztina Sebestyén

Abstract

Az oktatás lehetséges hátránykompenzáló hatásáról sok szó esik napjainkban, azonban egy-egy sikeres életúthoz nem elegendő csak az oktatási rendszer vagy az intézmények vizsgálata, figyelembe kell venni további tényezőket is. Óhidy Andrea 2016-ban, a Gypsy Studies – Cigány tanulmányok sorozat 37. részeként megjelent könyve is ezt a kérdéskört feszegeti, mégpedig a „kisebbségek kisebbségének”, a roma/cigány nők szemszögéből nézve. A kötet első felében egy elemzést olvashatunk a könyv főszereplőinek tekinthető, tíz roma/ cigány nővel készült narratív életrajzi interjúk alapján. A második felében maguk az interjúk is teljes terjedelmükben megtalálhatók. A szerző e beszélgetések alapján keresi a választ arra a kérdésre, hogy az interjúalanyok életében mely tényezők voltak a legjelentősebbek, amelyek az oktatási rendszerben való sikerességükhöz vezettek.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sebestyén, K. (2018). „Szerintem a tanulás az egy kitörési pont”. Iskolakultúra, 28(1-2), 129–131. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/22022
Section
Kritika