Egymás szemében
Main Article Content
Abstract
Megérteni a másikat, eligazodni a pergő hétköznapokban – folyamatosan előttünk álló kihívás. Sőt, a helyes értelmezés, a félreértések kiküszöbölésének igénye át- meg átszövi nemcsak a valóságos világot, hanem az ember által teremtettet szintúgy. A ponyvától a klasszikus művekig számtalan irodalmi alkotás építi bonyodalmait a tévedések játékára, különféle bűnügyek, rejtélyek kibogozására. A szereplők jellemét markánsan meghatározza a jelek és jelentések olvasásának képessége, legyen az erdei-vadászos, mesebeli nyomolvasás, vagy az emberek tetteinek, szavainak, titkos üzeneteinek értő kezelése. Aki könnyen félrevezethető, aki nem tudja megkülönböztetni a látszatot és a valóságot – nos, őt a legjobb esetben egy bohókás, szimpatikus alakként értékeljük, de legbelül mindannyian tudjuk, hogy bizony csak egy sajnálatra méltó, örök balek lehet.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
András, F. (2016). Egymás szemében. Iskolakultúra, 26(1), 3–8. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.1.3
Issue
Section
Articles