Nevelésfilozófiai kérdések a pedagógiai kudarcról (Nicolai Hartmann nyomán)
Main Article Content
Abstract
Jay P. Greene kortárs amerikai neveléskutató Education Myths (Oktatási mítoszok) című, nagy visszhangot kiváltó könyvében jó néhány oktatással és neveléssel kapcsolatos legendát, tévhitet sorakoztat fel. Megemlíti például, hogy az iskolák, a tanárok, az adminisztrátorok „a rossz teljesítményért nem kapnak büntetést” (Greene, 2005, 218. o.). A rossz teljesítménynek, mondjuk így: a kudarcos munkának tehát nincs következménye? Ám akárhogy is van, magáról a kudarcról nem szívesen beszélünk, a pedagógiában is inkább elhallgatjuk, szégyellősen takargatjuk. Ha pedig szó esik róla, ellentmondásosan ítéljük meg.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Karikó, S. (2015). Nevelésfilozófiai kérdések a pedagógiai kudarcról (Nicolai Hartmann nyomán). Iskolakultúra, 25(9), 90–99. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.9.90
Issue
Section
Articles