Az észlelt valóság : jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel
Main Article Content
Abstract
Míg a korábbi években az autizmus pszichológiai elméletei és vizsgálatai a kognitív-kommunikációs eltérésekre helyezték a hangsúlyt, az utóbbi években előtérbe kerültek az autizmus spektrumzavarral élők érzékelési-észlelési nehézségei. Tanulmányunkban azokkal az érzékelési eltérésekkel foglalkozunk, amelyek sajátossá teszik az észlelt valóságot ezen személyek számára.
Vizsgálatunkban tipikus fejlődésmenetű és autizmus spektrumzavarral élő kisgyermekek szenzoros profilját hasonlítottuk össze Bogdashina (2003) Érzékelési Állapotfelmérő Kérdőívének (Sensory Profil Checklist Revised) felhasználásával.
Vizsgálatunkban tipikus fejlődésmenetű és autizmus spektrumzavarral élő kisgyermekek szenzoros profilját hasonlítottuk össze Bogdashina (2003) Érzékelési Állapotfelmérő Kérdőívének (Sensory Profil Checklist Revised) felhasználásával.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Kékes Szabó, M., & Szokolszky, Ágnes. (2015). Az észlelt valóság : jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel. Iskolakultúra, 25(9), 18–29. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.9.18
Issue
Section
Articles