Melyik életkorban a leghatékonyabb az implicit tanulás?

Main Article Content

Dóra Juhász

Abstract

Az oktatásban a szakemberek számára elengedhetetlen fontosságú, hogy a tanítási stratégiáik hatékonyságának érdekében a felnövekvő generáció kognitív képességeiről, így tanulási mechanizmusairól minél szélesebb körű információra tegyenek szert. A legfrissebb kutatási eredmények arra utalnak, hogy a tudatos tanuláson alapuló ismeret-elsajátítás a 11–12 éves korú gyermekek esetében már hatékony tanulási stratégia lehet, azonban kisebb gyermekek esetében a tanulás nem tudatos (implicit) formája lehet a célravezető. Ennek egyik lehetséges oka a két tanulási mechanizmus mögött álló idegrendszeri struktúrák eltérő időbeli érése lehet. Jelen tanulmány elsődleges célja, hogy bemutassa a pedagógiában eddig kevesebb figyelmet kapott implicit tanulási folyamat érésének fejlődését, jelentőségét tárgyaló legfrissebb kutatási eredményeket.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Juhász, D. (2015). Melyik életkorban a leghatékonyabb az implicit tanulás?. Iskolakultúra, 25(7-8), 117–124. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21682
Section
Articles