Pedagógusdinasztiák létjogosultsága pedagógus karrierpályák tükrében Magyarországon
Main Article Content
Abstract
Tanulmányom a pedagógusdinasztiák vizsgálatára koncentrál. A tanulmányom elején olyan kérdésekre keresem a választ, mint: Kik a pedagógusok? Mi a motivációja az egyéneknek, akik a pedagógusképzést választják? Ezen kívül további érdekes pályaválasztási motivációkat is szeretnék röviden felvázolni. Ezután fontosabb vizsgálati eredményeket/trendeket szeretnék közölni, amelyek jelentősen befolyásolják mind a pedagógusok pályaválasztását, mind a pedagógus dinasztiák meglétét: (1) A pedagógus pálya gyakran áthagyományozódik. (2) Az óvodapedagógus és tanító végzettségű szülők általában első generációs értelmiségi rétegként jelentkeznek a társadalmi palettán. (3) Érdemes figyelembe venni azt a tényt, hogy a pedagóguspálya teljesen elnőiesedett. (4) A pedagógushallgatók elhelyezkedési arányai fontos tényezőként jelennek meg. (5) A pedagógus szülők befolyása, mintája jobban érvényesül. (6) A pedagógus szülők gyerekei jelentős segítséget kapnak valamelyik pedagógus szülőtől választott szakmájuk gyakorlásához. (7) A családok értékrendszere a szülők segítségével átadódik. A gyerekek minél elhivatottabbnak, minél inkább jó pedagógusnak látják szüleiket, annál biztosabban választják a szülők hivatását.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Pócsik, O. (2015). Pedagógusdinasztiák létjogosultsága pedagógus karrierpályák tükrében Magyarországon. Iskolakultúra, 25(7-8), 102–112. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21680
Issue
Section
Articles