Szövegértés és irodalomértés a magyarórán – egy Kosztolányi-vers példáján
Main Article Content
Abstract
Valószínűleg minden tanulási folyamatban megkerülhetetlen szerepet játszanak személyes motívumok. Jó régész, biológus vagy informatikus is abból lesz, aki szenvedélyesen érdeklődik a tárgya iránt, és nem üres ismeretek vagy pusztán haszonelvűen alkalmazandó készségek halmazának tekinti a megtanulandókat.
Nem nehéz belátni, hogy az irodalom esetében a személyesnek és a szakmainak a viszonya a legtöbb egyéb tárgynál is szorosabb és összetettebb. Az irodalomtanítás egyik legfontosabb teendője ezért mindig annak a közvetítésnek a kidolgozása, amely az egyéni
élmény és az elsajátítható tudás között nyit dialógust.
Nem nehéz belátni, hogy az irodalom esetében a személyesnek és a szakmainak a viszonya a legtöbb egyéb tárgynál is szorosabb és összetettebb. Az irodalomtanítás egyik legfontosabb teendője ezért mindig annak a közvetítésnek a kidolgozása, amely az egyéni
élmény és az elsajátítható tudás között nyit dialógust.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Molnár, G. T. (2015). Szövegértés és irodalomértés a magyarórán – egy Kosztolányi-vers példáján. Iskolakultúra, 25(7-8), 47–54. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.7-8.47
Issue
Section
Articles