A magyar közoktatás problémái az adatok tükrében : értékek és viszonyítási keretek
Main Article Content
Abstract
Közel két évtizedet fognak át azok a rendszeres, három-négyévenként elvégzett tudásszintmérő vizsgálatok, amelyek részletesen dokumentálják, hogy a magyar közoktatási rendszer teljesítménye nemzetközi összehasonlításban alacsony, és folyamatosan romlik. Ezek a tények ma már széles körben ismertek, mégis érdemes a fontosabb adatokat felidézni és újabbakkal kiegészíteni, mert a problémák súlya és a negatív változások üteme már kevéssé közismert. Nem lenne produktív ezeket a problémákat ismételten elemezni, ha azok nem lennének következetes fejlesztőmunkával megoldhatóak, és a nem lenne mind több tudományosan igazolt tudás arra vonatkozóan, mely lépések vezetnének a megoldás felé. Érdemes a problémákra ismételten felhívni a figyelmet azért is, mert rendszeresen olyan beavatkozásokra kerül sor, amelyek éppen ellentétesek a javításhoz szükséges tennivalókkal.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Csapó, B. (2015). A magyar közoktatás problémái az adatok tükrében : értékek és viszonyítási keretek. Iskolakultúra, 25(7-8), 4–17. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.7-8.4
Issue
Section
Articles