Iskolai lemorzsolódást csökkentő oktatáspolitikák
Main Article Content
Abstract
A társadalmi kirekesztés a 21. század hajnalán komoly gond. Az oktatási expanzióval, a népesség iskolázottságának folyamatos növekedésével, az élethosszig tartó tanulás realitássá válásával a lemaradás kockázata megnő mind a lemaradók, mind a társadalom számára. A lemaradás társadalmi kirekesztéssel is együtt jár, a társadalmi kirekesztés a társadalmi hovatartozás hiányát, a közösségi hovatartozás hiányát is eredményezi, nehezítve az önerőből történő változtatást. A ‚tudásgazdaság’ nagy társadalmi csoportokat képes marginalizálni, akár földrajzi okokból, akár a lehetőségek hiánya okán. A 21. században ezzel valamit kezdeni kell: a közoktatás számára elsősorban a megelőzés lehet a feladat, másodés harmadsorban a veszélyeztetettek számára a gyors segítségnyújtás és a lemorzsolódók számára második esély biztosítása.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Imre, A. (2014). Iskolai lemorzsolódást csökkentő oktatáspolitikák. Iskolakultúra, 24(5), 65–76. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21521
Issue
Section
Articles