Az eltűnés esztétikája : filozófiai pasticcio Paul Virilio dromológiájával
Main Article Content
Abstract
Számtalanszor beharangozták már Párizsnak, a világ egykori nem hivatalos, de valóságos kulturális fővárosának New York és Kalifornia mögé sorolódását, ám az elmúlt évezred utolsó évtizedeire visszatekintve úgy tűnik, továbbra is a francia fővárosból jöttek a legmeghökkentőbb új eszmék – talán extravaganciák, talán a jövő új „szótárai”, jövendő enciklopédiák merész előérzetei. Lyotard posztmodern diagnosztikája, Derrida (1967) grammatológiája és dekonstrukciója, Deleuze és Guattari (1972) társadalmi skizoanalízise vagy Virilio dromológiája új gondolkodásmódok, szótárak, eljárásmódok, tudományok és paradigmák megjelenhetőségét, de talán már megjelenését jelzik. A párizsi újdonságok sorában előkelő helyet foglal el Virilio (1992) sebességfilozófiája.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Boros, J. (2014). Az eltűnés esztétikája : filozófiai pasticcio Paul Virilio dromológiájával. Iskolakultúra, 24(5), 35–41. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21518
Issue
Section
Articles