Az anyanyelvoktatás programjainak hatása a fogalmazásképesség fejlettségére

Main Article Content

Zsuzsanna Nagy

Abstract

A magyar közoktatás alapdokumentuma, a Nemzeti alaptanterv (2007, 2012) kulcskompetenciái között első helyen szerepel az anyanyelvi kommunikáció, amelynek fejlesztése valamennyi műveltségi terület és valamennyi tantárgy kiemelt feladata. A NAT (2007, 2012) javaslata mögött egyrészt az a felismerés húzódik meg, hogy a kommunikációs képességek, így a megfelelő fejlettségű írásbeli szövegalkotás a mindennapi boldogulásban központi szerepet játszik (Nagy Zs., 2009). Másfelől az anyanyelvi nevelés fontossága a sokoldalú személyiségfejlesztés szempontjából sem vitatható, hiszen a nyelvi képességek valamennyi egzisztenciális kompetencia működésére hatással vannak, ezáltal a személyiségfejlődés alapvető meghatározói (Nagy J., 2000/2002; 2007)

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Nagy, Z. (2013). Az anyanyelvoktatás programjainak hatása a fogalmazásképesség fejlettségére. Iskolakultúra, 23(11), 58–72. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21444
Section
Articles