Interdiszciplináris művészetpedagógia: intenzív tanulási helyzetek megváltozott oktatási környezetben (Erasmus IP 2009−2013)
Main Article Content
Abstract
Átkeretezett oktatási környezet, átkeretezett tanulói és tanári szerepek. A finn felsőoktatás finomhangolása: ’not for them – with them’. A tanár/oktató (’teacher’) mint ’coach’ és a tanuló/hallgató (’student’) mint a saját tanulásáért felelős, részt vevő alkotótárs (’participant’). A művészetek kreatív módszertanának pedagógiai és terápiás szerepe a fiatalok társadalmi szerepvállalásában és a segítő munkában. A digitális felületek, online tanulási tartalmak összehangolása a kollaboráción alapuló és minden pillanatában kooperatív tanulással a soknyelvű és multikulturális környezetben. Így lehetne címszavazni azt a participatív és sajátélmény-központú tanulási folyamatot, melyet hat ország nyolc egyetemének polgárai valósítottak meg egy Erasmus Intenzív Program keretében 2009–2013 között. Az EU LLP alprogramja keretében 2008-tól intenzív tananyag-fejlesztési programba kapcsolódott be Karunk, az ELTE BGGYK az Általános Gyógypedagógiai Tanszék oktatói révén. A nemzetközi projekt koordinátori szerepét a finn TAMK University vállalta, Ulla-Maija Koivula vezetésével.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Novák, G. M., Deszpot, G., & Marjai, K. (2013). Interdiszciplináris művészetpedagógia: intenzív tanulási helyzetek megváltozott oktatási környezetben (Erasmus IP 2009−2013). Iskolakultúra, 23(10), 114–129. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21436
Issue
Section
Articles