Mindennapi helyzetekben alkalmazott problémamegoldó stratégiák változása
Main Article Content
Abstract
A problémamegoldással kapcsolatos kutatások közel kivétel nélkül a diákok problémamegoldó gondolkodásának fejlettségi szintjére és nem az egyes problémák megoldása során alkalmazott stratégiák feltérképezésére fókuszálnak. E tekintetben hiánypótló kutatásunk, ami tág életkori intervallumot és különböző típusú, mindennapi életben felmerülő problémákat átfogva vizsgálja a diákok problémamegoldó stratégiáit. Az eredmények értelmében elkülöníthetőek egymástól a különböző stratégiákat preferáló diákok. Az eltérő problémahelyzetekben alkalmazott megoldási stratégiák nem változnak jelentős mértékben az évek előrehaladtával, ugyanakkor megfigyelhető a szülők, a család szerepének háttérbe szorulása és a társak mint preferenciaszemélyek előtérbe kerülése. A próba-szerencse típusú megoldási stratégia nem jár együtt hatékony problémamegoldással, bár szerepe társas közegben mérséklődik.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Molnár, G. (2013). Mindennapi helyzetekben alkalmazott problémamegoldó stratégiák változása. Iskolakultúra, 23(7-8), 31–43. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21403
Issue
Section
Articles