Mindennapi helyzetekben alkalmazott problémamegoldó stratégiák változása

Main Article Content

Gyöngyvér Molnár

Abstract

A problémamegoldással kapcsolatos kutatások közel kivétel nélkül a diákok problémamegoldó gondolkodásának fejlettségi szintjére és nem az egyes problémák megoldása során alkalmazott stratégiák feltérképezésére fókuszálnak. E tekintetben hiánypótló kutatásunk, ami tág életkori intervallumot és különböző típusú, mindennapi életben felmerülő problémákat átfogva vizsgálja a diákok problémamegoldó stratégiáit. Az eredmények értelmében elkülöníthetőek egymástól a különböző stratégiákat preferáló diákok. Az eltérő problémahelyzetekben alkalmazott megoldási stratégiák nem változnak jelentős mértékben az évek előrehaladtával, ugyanakkor megfigyelhető a szülők, a család szerepének háttérbe szorulása és a társak mint preferenciaszemélyek előtérbe kerülése. A próba-szerencse típusú megoldási stratégia nem jár együtt hatékony problémamegoldással, bár szerepe társas közegben mérséklődik.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Molnár, G. (2013). Mindennapi helyzetekben alkalmazott problémamegoldó stratégiák változása. Iskolakultúra, 23(7-8), 31–43. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21403
Section
Articles