Zenehallgatás az általános iskolában : új szaktudás kihívása előtt az énekpedagógusok
Main Article Content
Abstract
Magyarországon az 1962-es Tanterv és utasítás vezette be az általános iskolai énekórákra a zenehallgatást. Az új tevékenység miatt megváltozott a tantárgy neve: a korábbi énekből ének-zene lett. A zene elnevezés a tantárgy új nevében a zenehallgatásra utal. A zenehallgatás bevált az iskolában. Ezt mutatja, hogy 1962-től egészen napjainkig minden tantervben szerepel az ének-zene tantárgy, újabban Művészetek műveltségi terület ének-zene részterület tantervi követelményei között. Az általános iskolai zenehallgatás történetének kutatása a zenepedagógián belül új kutatási területnek számít. Kutatásom első lépéseként a kor pedagógiai szaksajtójának elemzésével a kezdeteket mutatom be: hogyan segítették az Énektanításban 1958 és 1962 között megjelent, zenehallgatásról szóló írások az énekpedagógusokat az új szaktudásra való felkészülésben?
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Kiss, H. (2013). Zenehallgatás az általános iskolában : új szaktudás kihívása előtt az énekpedagógusok. Iskolakultúra, 23(5-6), 22–32. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21388
Issue
Section
Articles