Integráltan tanuló, enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális helyzetének felmérése szociometria segítségével
Main Article Content
Abstract
Az integrált nevelés jogszabályi lehetősége 1993 óta biztosított Magyarországon. Kezdetben igen kevés intézmény vállalkozott erre a feladatra, mára az általános iskolák nagy része fogad valamilyen sajátos nevelési igényű (SNI) gyermeket, hiszen az OKM adatai szerint ma már az SNI gyermekek 60 százaléka integráltan tanul. Ennek ellenére viszonylag kevés hazai adattal rendelkezünk ezeknek a gyermekeknek a helyzetéről, akár a teljesítményüket, akár pedig a beilleszkedésüket nézzük. Ez a tanulmány elsősorban egy fogyatékossági csoport, az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális szempontú beilleszkedését tárja fel.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Szekeres, Ágota. (2012). Integráltan tanuló, enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális helyzetének felmérése szociometria segítségével. Iskolakultúra, 22(11), 3–23. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21324
Issue
Section
Articles