A kétszintű idegen nyelvi érettségi tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatása : egy tanári kérdőíves felmérés eredményei
Main Article Content
Abstract
A vizsgák erős hatást gyakorolhatnak a közoktatásra, a tanítási-tanulási folyamatban tartalmi és módszertani változásokat indíthatnak el. A vizsgára való felkészülés meghatározhatja a tanárok hozzáállását, a diákok felkészültségét és eredményességét. Ugyanakkor hazánkban kevéssé tisztázott egy olyan kulcsfontosságú, nagy téttel rendelkező vizsga, mint a kétszintű érettségi és azon belül az idegen nyelvi érettségi oktatási folyamatra gyakorolt hatása. Empirikus vizsgálatunkban ennek megismerésére törekedtünk. A tanulmányban bemutatjuk, hogy a kérdőíves felmérésünkben résztvevő nyelvtanárok hogyan látják e vizsga működését, jellemezzük az érettségivel kapcsolatos nézeteiket és attitűdjeiket, valamint a vizsga nyelvoktatási folyamatban és az osztálytermi értékelési eljárásokban észlelt hatását.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Vígh, T. (2012). A kétszintű idegen nyelvi érettségi tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatása : egy tanári kérdőíves felmérés eredményei. Iskolakultúra, 22(7-8), 62–79. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21293
Issue
Section
Articles