Szegedi középiskolások bevándorlók iránti attitűdjei
Main Article Content
Abstract
A Nyugat-Európába érkező bevándorlók integrációja gyakran komoly kihívás elé állítja az EU döntéshozóit és politikusait. Mindez különösen akkor válik érzékelhetővé, ha a beilleszkedés folyamata a lakosság előítéletekkel terhes megnyilvánulásaival társul. Az IEA állampolgári műveltség vizsgálatainak (CivEd, ICCS) visszatérő témája a tanulók bevándorlókkal kapcsolatos attitűdjeinek feltárása. A lezajlott vizsgálatok eredményei szerint a fiatalok számos országban elutasítóak a betelepülőkkel szemben. Jelen tanulmányunk a folyóirat 2012/5. számában megjelent, politikai-közéleti intézmények iránti attitűdök vizsgálatával foglalkozó munkánk folytatásának tekinthető. Írásunkban 9. osztályos szegedi tanulók körében végzett, bevándorlókkal kapcsolatos attitűdökre irányuló felmérésünk eredményeit mutatjuk be, továbbá az adatokat összehasonlítjuk korábbi nemzetközi és hazai eredményekkel.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Dancs, K., & Kinyó, L. (2012). Szegedi középiskolások bevándorlók iránti attitűdjei. Iskolakultúra, 22(7-8), 45–61. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21292
Issue
Section
Articles