Szegedi középiskolások bevándorlók iránti attitűdjei

Main Article Content

Katinka Dancs
László Kinyó

Abstract

A Nyugat-Európába érkező bevándorlók integrációja gyakran komoly kihívás elé állítja az EU döntéshozóit és politikusait. Mindez különösen akkor válik érzékelhetővé, ha a beilleszkedés folyamata a lakosság előítéletekkel terhes megnyilvánulásaival társul. Az IEA állampolgári műveltség vizsgálatainak (CivEd, ICCS) visszatérő témája a tanulók bevándorlókkal kapcsolatos attitűdjeinek feltárása. A lezajlott vizsgálatok eredményei szerint a fiatalok számos országban elutasítóak a betelepülőkkel szemben. Jelen tanulmányunk a folyóirat 2012/5. számában megjelent, politikai-közéleti intézmények iránti attitűdök vizsgálatával foglalkozó munkánk folytatásának tekinthető. Írásunkban 9. osztályos szegedi tanulók körében végzett, bevándorlókkal kapcsolatos attitűdökre irányuló felmérésünk eredményeit mutatjuk be, továbbá az adatokat összehasonlítjuk korábbi nemzetközi és hazai eredményekkel.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Dancs, K., & Kinyó, L. (2012). Szegedi középiskolások bevándorlók iránti attitűdjei. Iskolakultúra, 22(7-8), 45–61. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21292
Section
Articles