Az olvasási stratégiák használatának hatása az olvasási teljesítményre

Main Article Content

Enikő Jobbágy

Abstract

Az olvasásról alkotott képünk az elmúlt évtizedekben a társadalmi átalakulás következtében jelentősen változott. Az alapfokú oktatás feladata a tanulók felkészítése az egész életen át tartó tanulásra. Célunk a negyedik és nyolcadik évfolyamos tanulók olvasásistratégia-használatának felmérése és az olvasásistratégia-használat szövegértésre gyakorolt hatásának vizsgálata. A tanulmányban az olvasási készségek és olvasási stratégiák közti különbségek tisztázására, az olvasási stratégiák szövegértésben betöltött szerepének szemléltetésére, valamint a hangosan gondolkodtatás módszerének és a protokollok elemzésének bemutatására vállalkoztunk.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Jobbágy, E. (2012). Az olvasási stratégiák használatának hatása az olvasási teljesítményre. Iskolakultúra, 22(6), 61–78. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21284
Section
Articles