A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése

Main Article Content

Melinda Molnár

Abstract

A tanulmány a pedagógiai irónia területén megfigyelhető tudáshiány ellenére kísérel meg a jelenség természetéről megállapításokat tenni. A pragmatikai ihletésű irónia-kutatások eredményeit figyelembe véve mindenekelőtt a pedagógus által képviselt hatalom természetét kell ismernünk. Az általunk végzett vizsgálatban felnőtt adatközlőket kértünk arra, írják le a pedagógiai iróniával kapcsolatos élményeiket és reflektáljanak azokra. Az írásbeli kikérdezés során nyert korpusz tartalomelemzéssel történő vizsgálata után megismertük a jelenség tanulóra gyakorolt hatásait, illetve ezek feltételrendszerét. A reflexiókból kiderül, hogy a pedagógiai irónia csak a pedagógus által képviselt hatalommal összefüggésben értelmezhető a pedagógia lényegét visszaigazoló vagy annak ellenében ható jelenségként.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Molnár, M. (2012). A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése. Iskolakultúra, 22(5), 24–36. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21272
Section
Articles