11–12. évfolyamos szegedi gimnazisták továbbtanulási elképzelései
Main Article Content
Abstract
A kilencvenes évek második felétől jelentősen emelkedett a felsőoktatásba belépő hallgatók száma. Ennek oka egyrészt a munkaerő-piaci igények változása, másrészt a felsőfokú képzettség iránti személyes igények megváltozása. A továbbtanulás, valamint ennek szükségessége egyre természetesebben épül be a felnövekvő nemzedék életébe, ezzel is befolyásolva jövőjük tervezését. Mindinkább megszokottnak számít, hogy a tanulás nem fejeződik be a középfokkal és az érettségi megszerzésével. A felsőoktatásba lépők többsége még mindig a gimnáziumokból kerülnek ki, azonban a szakközépiskolák is egyre nagyobb számban biztosítanak utánpótlást az egyetemek számára (Róbert, 2000; Fábri és Roberts, 2004; Madarász és Takács, 2005).
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Lengyel, J., & Török, T. (2012). 11–12. évfolyamos szegedi gimnazisták továbbtanulási elképzelései. Iskolakultúra, 22(4), 50–66. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21258
Issue
Section
Articles