A kortárs zene tanításának elvi és gyakorlati kérdései
Main Article Content
Abstract
A cikk tágabb és szűkebb értelemben méltatja a kortárs zene fogalmát. Értelmezéséhez idéz néhány gondolatot a filozófia egyik jeles képviselőjétől, Bergsontól, valamint két neves zeneesztétától, Dalhaustól és Eggebrechttől. Rámutat arra a tarthatatlan helyzetre, amely a kortárs zene általános tanítását övezi (Keuler, 1978). A cikk Bartókon, Kodályon, Yehudi Menuhinon keresztül eljut a kortárs zene tanításának magyarországi képviselőiig (Tusa Erzsébet, Apagyi Mária, Dimény Judit, Keuler Jenő, Legány Dénes, Sáry László és a cikk szerzője). Az írás eredendő célja az, hogy felkeltse azoknak az érdeklődését, akik a kortárs zene tanítását általános iskolai szinten is szeretnék megvalósítani.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Burián, M. (2012). A kortárs zene tanításának elvi és gyakorlati kérdései. Iskolakultúra, 22(1), 95–100. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21233
Issue
Section
Articles