Az alternativitás értelmezési lehetőségei és megjelenése az oktatásban és a pedagógusképzésben

Main Article Content

Judit Langerné Buchwald

Abstract

Az alternativitás fogalmának több értelmezési lehetősége van a neveléstudományi szaknyelv használatában, és az alternativitás különböző megjelenési formái léteznek az oktatás világában. A tanulmány egyrészt fogalomtisztázó szándékkal áttekintést ad az alternatív pedagógia és iskola, reformpedagógia és reformiskola, valamint a hagyományos iskola fogalmak neveléstudományi irodalomban kimutatható értelmezési lehetőségeiről, és kísérletet tesz e fogalmak elhatárolására. Áttekinti a reform- és alternatív iskolákat a reformpedagógia magyarországi megjelenésétől napjainkig, és bemutatja az alternativitás jelenlegi megjelenési formáit a közoktatásban és a pedagógusképzésben.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Langerné Buchwald, J. (2011). Az alternativitás értelmezési lehetőségei és megjelenése az oktatásban és a pedagógusképzésben. Iskolakultúra, 21(12), 92–105. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21217
Section
Articles