Én-építő technikák a nép- és a műmesékben
Main Article Content
Abstract
Bruno Bettelheim (1985) könyve óta számos pszichoanalitikus és irodalmi szimbólumelemző írás alátámasztotta, hogy a népmesék a gyermekkori fejlődéshez (csecsemőkortól pubertáskorig) rendkívül sok ponton járulnak hozzá. Ennek oka egyfelől az, hogy a népmesék egyszerre szórakoztató és izgalmas történetek, másfelől pedig magas színvonalú irodalmi műalkotások, melyeknek nyelvét, képiségét a lehető leghamarabb és legmaradéktalanabbul érti meg a gyermek. Az én-fejlődés elősegítésének harmadik pillére a szövegekben munkáló mély érzelmek, konfliktusok és küzdelmek, melyek nem didaktikusan, de az egész emberiségre jellemző alapvető szorongásokról, nehézségekről, és legfőképpen azok megoldási lehetőségeiről beszélnek.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Balázs, E. A. (2011). Én-építő technikák a nép- és a műmesékben. Iskolakultúra, 21(4-5), 22–29. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21140
Issue
Section
Articles