A migráns hátterű tanulók körére vonatkozó fogalmak és az adatgyűjtés összefüggésrendszere
Main Article Content
Abstract
A „migráns hátterű tanulók a magyar közoktatásban” témakörében írásban megjelent és szóban elhangzott tartalmak arról árulkodnak, hogy Magyarországon az érintett csoport megjelölésére használt fogalmak – mint például a „migráns tanuló”, a „külföldi tanuló”, a „bevándorló szülők gyermeke”, a „bevándorló gyermek”, a „nem magyar anyanyelvű tanuló”, a „nem magyar ajkú tanuló” – definíciója nem egységes és nem következetes. Az írás arra vállalkozik, hogy ebből a felismerésből kiindulva felhívja a témakörben érintett szakemberek figyelmét az egységesen definiált, minden érintett személyre kiterjedő fogalmak rendszerének szükséges voltára. Az érvek között szerepel, hogy a migráns hátterű tanulók oktatási kérdéseiről való gondolkodásunk során használt fogalmak pontos definiálása nemcsak a pedagógia szaknyelvének bővítése, hanem az érintett tanulói körről történő adatgyűjtéssel is szoros összefüggésben áll.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Bukus, B. (2011). A migráns hátterű tanulók körére vonatkozó fogalmak és az adatgyűjtés összefüggésrendszere. Iskolakultúra, 21(1), 99–107. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21117
Issue
Section
Articles